Functional-Movement-Screen-visual

Testen en Meten

De Functional Movement Screen (FMS) is een methode om het lichaam te testen op mobiliteit, stabiliteit en coördinatie, oftewel het fundamenteel bewegen.

De FMS bestaat uit een testmoment, een analyse en corrigerende oefeningen.
Door middel van een aantal oefeningen kunnen eventuele beperkingen qua
stabiliteit, mobiliteit en/of flexibiliteit opgespoord worden. De zwakke
punten kunnen met gerichte oefeningen verholpen worden. Het systeem is
voornamelijk ontwikkeld voor sporters en fysiotherapeuten in de revalidatie.
Doormiddel van de FMS komt een fysiotherapeut door deze sneltesten er snel
achter wat de problematiek is. Hierdoor kan de snelle keuzes maken wat
betreft de behandeling die hierop van toepassing is. Dit kan betekenen dat
de fysiotherapeut gaat mobiliseren (het vergroten van de bewegingsuitslagen
van de gewrichten), rekken en strekken van spieren (om ze flexibeler en
langer te maken) en trainen (het verbeteren van de stabiliteit doormiddel
van kracht, coördinatie en balans oefeningen).

Door een goed functionerend bewegingsapparaat kunnen klachten en blessures
voorkomen en verholpen worden en de trainingen efficiënter zijn.

Link naar website voor meer informatie.

Personal-training-foto

Personal training

Met personal training train je resultaatgericht. Vooraf worden de doelen en mogelijkheden besproken en hierop wordt de training afgestemd. Een personal trainer werkt gedurende een langere periode met jou aan een gezonde(re) leefstijl.

Het voordeel van een fysiotherapeut als personal trainer is dat deze direct in kan springen op een verkeerd beweegpatroon dat eventueel tot een blessure zou kunnen leiden. Ook is de dwingende factor van een afspraak met de personal trainer een stimulans om te komen. Als het regent, als je moe bent, of gewoon geen zin hebt. De personal trainer is jouw hoogstpersoonlijke stok achter de deur die jou onvermoeibaar herinnert aan de gestelde  doelen. Vriendelijk en begripvol, maar onvermurwbaar.

Voor aanvang met personal training, is het belangrijk de persoonlijke doelen vast te stellen. Een personal trainer kan helpen om bijvoorbeeld gewicht te verliezen, kracht en conditie te verbeteren, leniger worden of om je gewoon lekker in je vel te voelen. Daarnaast is een personal trainer vaak niet alleen een coach, maar ook een vertrouwenspersoon, een leraar, een bron van inspiratie en motivatie.

Na het vaststellen van bovengenoemde doelen, maakt jouw personal trainer een trainingsschema voor je. Samen stellen we de juiste begeleiding samen en gaan we op zoek naar bewegingsvormen die bij jou als persoon én jouw doelen passen. Een gevarieerd aanbod aan bewegingsvormen houdt het leuk en afwisselend. Dat motiveert. Bovendien blijf je daardoor vooruitgang boeken, omdat het lichaam er niet aan went.

Loop-en-motoriektraining

Loop- en motoriektraining

ASC-Fysio vindt beweging en een gezonde lifestyle belangrijk en zet zich daarom in op het gebied van blessurepreventie en motorische scholing bij de jeugd op sportverenigingen.

ASC-Fysio biedt tevens een preventieve orthopedische screening aan om jonge voetballers vroegtijdig te kunnen voorzien van advies of training waardoor de kans op (sport-)blessures vermindert. Tijdens deze screening wordt o.a. gekeken naar mogelijke afwijkingen aan het bewegingsapparaat.

Jonge sporters van 6 t/m17 jaar kunnen bij Allroundsportcare terecht voor motoriektraining en loopscholing. Tijdens de bijeenkomsten van een uur wordt spelenderwijs gewerkt aan de vijf motorische grondeigenschappen; coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht en snelheid. Zo worden kinderen en jongeren zich beter bewust van het lichaam, waardoor de fijne motoriek verbetert en de kans op blessures verminderd wordt.

Het eerste half uur van de training besteden we aandacht aan het verbeteren van je looptechniek, zodat je sneller en vaardiger wordt op het veld. Het tweede half uur oefenen we met verschillende beweegvormen. Je werkt aan je uithoudingsvermogen, je wordt sterker en leert soepeler bewegen. Dit helpt om sportprestaties te verbeteren en blessures te voorkomen.

RCH voetbal:
Donderdag 16.00 uur tot 17.00 uur
Donderdag 17.00 uur tot 18.00 uur
Locatie: RCH Heemstede

Inschrijvingen via info@allroundsportcare.nl

Kosten:
10-rittenkaart € 90,-

Fysioclub-foto

Fysioclub

Deze training is bedoeld voor personen die herstellen van een blessure of die door een andere fysieke beperking (tijdelijk) lager belastbaar zijn. Voor de leden van Health Club Nu bieden wij 2x per week een aangepaste training aan. Deze training duurt een uur en is onder begeleiding van een professional.

Deze trainingen vinden plaats op de maandag en woensdag van 11.00 uur tot 12.00 uur en op vrijdag van 11.30 uur tot 12.30 uur. Deze trainingen zijn niet alleen heel nuttig, maar ook gezellig!
Kom langs voor een gratis proefles of bel voor meer informatie naar 023-2302133.

Correctie-zolen-foto

Bootcamp

Verantwoorde outdoor training met een medische basis.

Onze bootcamp trainingen worden verzorgd door professionele fysiotherapeuten waardoor de outdoortraining altijd op uw fysieke gesteldheid wordt afgestemd. Herstellen in de buitenlucht, gezond en lekker.

sportmiles-logo

Sportmiles

Sportmiles richt zich op de preventie van blessures, obesitas, hartklachten e.d.. Uit onderzoek is gebleken dat 70% van de klachten waarmee patiënten bij een fysiotherapeut komen, voorkomen kunnen worden door een beter onderhoud van het lichaam.

Sportmiles wil door het stimuleren van bewegen, begeleiden van bewegen en belonen van bewegen mensen uit de zorg houden. Door de overheid is een adviesnorm uitgebracht van minimaal 30 minuten bewegen of 10000 stappen per dag. Veel mensen komen niet aan dit aantal minuten of aantal stappen. Niet alleen bewegen is belangrijk, maar ook een passend voedingspatroon is essentieel voor een gezond lijf.

Door gebruik te maken van een bewegingsmeter (tracker) is het mogelijk om uw aktiviteit te meten. Sportmiles maakt gebruik van de best geteste tracker, de Withings Pulse O2.

In overleg met jou vullen we een intakeformulier in waarin we inzicht willen krijgen in uw huidige leefstijl, uw doelstelling en uw leef- en eetpatroon. Naar aanleiding van dit intakeformulier stellen we plan op dat afgestemd is op jouw uiteindelijke doel. Sportmiles biedt langdurige begeleiding, zodat een terugval in de oude leefstijl geminimaliseerd wordt.

Werkwijze:
Je vult gezamenlijk met Sportmiles een intakeformulier in en naar aanleiding van dit intakeformulier stelt Sportmiles, in overleg met jou, een plan op. Dit kan met of zonder het inzetten van specialisten in de vorm van een diëtist, osteopaat of fysiotherapeut. Je schaft zelf een Withings Pulse O2 aan of least deze bij Sportmiles i.c.m. uw abonnement. De uitleg van de Withing Pulse O2 en de koppeling aan uw eigen smartphone doen we gezamenlijk. Doordat de gegevens gekoppeld worden aan Sportmiles kunnen wij jouw activiteiten volgen en monitoren. Op deze wijze kunnen wij je  begeleiden, ondersteunen en motiveren.

Behaal je de gestelde doelen, dan verdien je mooie kortingen op oa. biologische of fairtrade produkten, outdoor sport, diner- of wellness arrangementen.